چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۸

تیر 88 بیانیه انجمن اسلامی جامعۀ پزشکی: لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

منبع خبر سایت نوروز است

نوروز: انجمن اسلامی پزشکان با انتشار بیانیه ای به شرح زیر به انحراف انقلاب از آرمانها و اهدافش والایش طی سالهای گذشته هشدار داد.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:
بسمه تعالی

لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

سی سال پیش مردم شریف و فداکار ایران زمین به رهبری انسانی بزرگ و جامع شرایط هدایت مردم، انقلابی تاریخی را پی افکندند تا بساط دیکتاتوری و استبداد،ظلم و جور،فقرو بی عدالتی، و خفقان و سرکوب را برچینند و به جای آن آزادی، استقلال، جمهوری و اسلام را مستقر کنند.

هدف والابی که مردم و امام(ره) داشتند و راهی که برگزیدند فقط تغییر ظاهری و شکلی یک رژیم نبود، بلکه هدف و راهی بود آرمانی و مقدس برای نیل به ارزش های اصیل از قبیل عزت و کرامت انسانی، آزادی بیان، قلم و تجمعات، مردم سالاری مبتنی بر اصول، توجه به رفاه و حقوق اجتماعی آحاد ملت و ایجاد کشوری پیشرفته و توسعه یافته. اظهار نگرانی عمیق و مکرر امام عزیز از خطر جریان تحجر و تفکری که جمهوریت و مردم سالاری را بر نمی تابید نشانه ای از آینده نگری شگرف ایشان و پیش بینی چنین روزهایی بود.
امروز بعد از گذشت 30 سال شاهدیم که مبانی فکری انقلاب و امام و هدف های ارزشمند این راه با تهدیدی جدی مواجه شده است. انتخابات ریاست جمهوری دهم که به دلیل حضور نخست وزیر محبوب دوران امام با طرح مبانی فکری روشن و ارزشمند، حمایت شخصیت های گرانسنگی چون آقای خاتمی از ایشان، برگزاری مناظره های روشن گرانه ای برای نسل جوان و...حضور بی سابقه و پر شور ملت در عرصه انتخابات می توانست به فرصتی تاریخی برای ایران عزیز باشد، به دلیل تخلفات مکرر دولت حاکم، سوءاستفاده از امکانات دولتی، ایجاد بدعت های عجیب و بی سابقه از قبیل توزیع پول و سهام در آستانه انتخابات، بداخلاقی و دروغ و آمارهای غلط و تهمت های اثبات نشده به افراد شاخص و نهایتاً با تخلفات گسترده در زمان رای گیری و تجمیع آراء ملت به تهدیدی بزرگ برای راه و آرمان های انقلاب اسلامی مبدل شد. تهدیدی که باعث آسیب جدی به سرمایه های اجتماعی ملت شریف ایران، یاس و ناامیدی نسل جوان و آینده ساز کشور، افزایش فرار مغزهاو...خواهد شد. بی شک امنیتی و نظامی شدن بی سابقه فضای کشور، شهرها و خیابان ها، سرکوب وحشیانه تجمعات معترضان، حمله به کوی دانشگاه و منازل مسکونی، توقیف بی دلیل مطبوعات، کنترل و محدود کردن بی سابقه ارتباطات و رسانه ها، دستگیری گسترده مردم و چهره های شاخص سیاسی و...همه و همه حکایتهایی از ایجاد فاصلۀ بسیار و دورشدن جدی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، ضمن محکوم کردن رفتارها و اقدامات مذکور نکات زیر را به عنوان حداقل خواسته های خود در شرایط بحرانی موجود و برای برون رفت از این وضعیت اعلام می نماید:

1-برگزاری انتخابات سالم و احترام به آراء ملت پایه و اساس جمهوریت هر نظام و مایه اعتماد متقابل ملت و دولت است، در صورتی که این پایه سست و لرزان شود بنای مردمسالاری فروخواهد ریخت. لذا با توجه به تخلفات گسترده در برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری که باعث اعتراضات مکرر و وسیع مردمی شده است منطقی ترین راه برای جلب اعتماد مردم بررسی تمام مراحل انتخابات توسط یک گروه حکمیت و مرضی الطرفین با اختیارات کامل بود که بارها توسط امام راحل در موارد اختلاف، مورد استفاده قرار می گرفت.

روشن است که شورای نگهبان با توجه به جهت گیری های مسبوق و مشخص سیاسی و طرفداری واضح بعضی از افراد آن شورا از یکی از کاندیداها نمی توانست مرجع رسیدگی به این نوع از اختلاف باشد.
به هر صورت رئیس جمهور رسمی و مشروع مردم کسی است که آراء مردم به او تعلق داشته باشد و نباید در شرایطی که وجدان جامعه نتایج اعلام شده را سالم نمی داند انتظار داشت لزوماً هر فردی که توسط وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان رییس جمهور معرفی شد مورد پذیرش همۀ مردم قرار گیرد.

2-امکان برگزاری آزاد و آرام تجمعات و اعتراضات و امکان اظهار نظر آزاد بدون مواجهه با تهدید و ارعاب، از حقوق اولیه مردم است که در قانون اساسی به آن تأکید شده است، لذا انجمن اسلامی جامعه پزشکی خواستار تأمین شرایط مناسب و آزاد برای اینگونه تجمعات و جلوگیری از رفتارهای خشونت آمیز و غیر قانونی با مردم شریف ایران است. یقیناً بهترین نشانه صداقت در جلوگیری از خشونت و رفتارهای غیر قانونی، معرفی و برخورد سریع با افرادی است که به کوی دانشگاه و منازل مسکونی حمله و یا به سوی مردم تیراندازی کرده اند.

3-انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران خواستار آزادی سریع زندانیان سیاسی معترض به نتایج اعلام شده، چه از مردم بی گناه و چه از شخصیت های فعال سیاسی می باشد. این اقدام باعث بهبود و آرامش فضای سیاسی شده و می تواند محیط تهدید آمیز و بحرانی موجود را به شرایط عادی نزدیک سازد.

4-انجمن اسلامی جامعه پزشکی خواستار رفع محدودیت های ارتباطی و اجتماعی، لغو محیط سانسور و ممانعت از تبلیغات یکسویه و ناعادلانه صدا و سیما می باشد. بدیهی است توقیف مطبوعات، کنترل و تحدید ارتباطات تلفنی، پیامکی، اینترنتی و رسانه ای نه تنها کمکی به بهبود شرایط نخواهد کرد، بلکه باعث رجوع روزافزون مردم به رسانه های خارجی خواهد شد.
5-انجمن اسلامی جامعه پزشکی ضمن حمایت از مواضع جناب آقای مهندس موسوی خواستار رفع محدودیت ها از ایشان و تأمین شرایط مناسب برای امکان ارتباط آزاد و قانونی ایشان باطرفداران و حامیانشان می باشد.

به امید اعتلای کلمه حق و استقرار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

هیچ نظری موجود نیست: