چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۸

لغو نشست اعتراضی انجمن صنفی روزنامه نگاران به دستور یکی از دستگاه‌های امنیتی!

منبع خبر سایت میزان پرس است

بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در گفتگویی با رادیو فردا اعلام کرد که نشست اعتراضی این انجمن به بازداشت روزنامه نگاران، که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، لغو شده است. خانم مفیدی به رادیو فردا گفت که انجمن می خواست نشستی اعتراضی در مورد افزایش سانسور، حضور ماموران امنیتی در چاپخانه ها، دستگیری گسترده روزنامه نگارن برگزار کند.

وی در مورد دلیل لغو این نشست گفت:« یکی از دستگاه های امنیتی ایران با انجمن تماس گرفته است و به دلایل امنیتی این نشست لغو شده است.»

خانم مفیدی گفت: « انجمن نمی خواسته با برگزاری این نشست موجب دستگیری روزنامه نگارانی شود که در آن شرکت می کنند.»

انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز در بیانیه‌ای که در وبسایت این انجمن منتشر شده گفته است اگر چه برگزاری این نشست را حق قانونی خود می‌داند، اما به دلیل حفظ امنیت روزنامه نگاران در شرایط کنونی، این نشست را لغو می‌کند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران از دستگاه قضایی - به ویژه دادستانی عمومی و انقلاب تهران – خواسته است تا «هر چه سریع‌تر در رفتارهای خود نسبت به اصحاب مطبوعات و اهالی قلم تجدید نظر کنند.»

خانم مفیدی گفت: « ماموران امنیتی بدون هیچ حکم قانونی در چاپخانه ها حضور دارند و تا می توانند موجب سانسور می شوند ودر برخی از مواقع از انتشار روزنامه جلوگیری می کنند.»

وی افزود صدای عدالت نیز مانند روزنامه اعتماد ملی روز چهارشنبه منتتشر نشده است.

گزارشگران بدون مرز نیز پیشتر اعلام کرده بود که ایران بزرگترین زندان برای روزنامه‌نگاران در جهان به شمار می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست: