چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۸

جلوگیری از انتشار روزنامه اعتماد ملی

منبع خبر سایت میزان پرس است

سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی اعلام کرد که نمایندگان دادستان تهران و وزارت ارشاد شب سه شنبه به محل انتشار روزنامه اعتماد ملی رفتند تا از چاپ بیانیه مهدی کروبی که در آن دولت برآمده از روند انتخابات ریاست جمهوری را نامشروع خوانده، جلوگیری کنند. سحام نیوز می نویسد که این نمایندگان خواستار سانسور و عدم چاپ این بیانیه در روزنامه شدند. این سایت می افزاید که پافشاری کروبی به انتشار بیانیه علی رغم خواست دادستانی باعث عدم انتشار روزنامه شد. به این ترتیب امروز روزنامه اعتماد ملی منتشر نمی شود.

مهدی کروبی روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: دولت برآمده از روند برگزاری انتخابات را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی داند.

مهدی کروبی، یکی از نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری، در بیانیه خود خطاب به مردم تصریح کرده است:«با ساز و کاری که قبل از انتخابات و توسط دولت و شورای نگهبان و برخی نهادهای عمومی انجام شده و نیز نحوه اجرای انتخابات و دخالت های دولت و نمایش شکایت پذیری و بازشماری آرای شورای نگهبان و وقایع بعد از آن را عاملی در جهت باطل بودن انتخابات می دانم و بر همین اساس دولت برآمده از آن را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی دانم و در هیچ برنامه ای از جمله تنفیذ و تحلیف آن شرکت نخواهم کرد.»

مهدی کروبی در توضیح دلایل خود برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفته است: « ما برای تغییر آمده بودیم،گرچه نیروهای غیبی و ظاهری مانع از تغییر در قوه مجریه شدند. با این همه فراتر از این تغییری در شرایط کشور و روحیات جامعه و آگاهی مردم بیش از آنچه تصور می شد، صورت گرفت و اذعان می کنم که این تغییر به مراتب فراتر از تصمیم من بود».

مهدی کروبی گفته است: «با چکمه و باتوم به جان و مال مردم هجوم بردند، صدها نفر سازماندهی شده به خوابگاه دانشجویان حمله کردند و قلب دختر جوان را با گلوله شکافتند و از پشت بام مسجد با یونیفرم مردم را به گلوله بستند و صدها نفر را در خانه و خیابان دستگیر کردند و تا سر حد مرگ کتک زدند و چه زشتی هایی که در کلام در حق آنها روا داشتند.»

اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور در ۲۳ خردادماه به تظاهرات صدها هزار نفر در خیابان های تهران و برخی از شهرهای ایران منجر شد و تا کنون کشته شدن حداقل ۲۰ نفر در جریان درگیری ها با پلیس تایید شده است.

هیچ نظری موجود نیست: