چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۸

نیروی انتظامی با درخواست رئیس دانشگاه وارد کوی شد

منبع خبر ایت میزان پرس است


محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته است که نیروهای انتظامی با درخواست فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران وارد کوی دانشگاه شده بودند.

به گفته این نماینده مجلس ایران، در مسائل اخیر هم خود آقای رهبر عنوان کرد که برای تامین امنیت از نیروهای امنیتی خواسته بود که وارد کوی دانشگاه تهران شوند.

آقای کوهکن خبر داده است که هیات منتخب رئیس مجلس بررسی‌های خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

دفتر تحکیم وحدت که یک گروه دانشجویی منتقد دولت است، در بیانیه ای که روز ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) منتشر شد، اعلام کرده بود که در حملات نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه های تهران ۵ دانشجو کشته شدند.

دفتر تحکیم وحدت می گوید نیروهایی که پس از بالا گرفتن اعتراض های مردمی به نتایج انتخابات به کوی دانشگاه تهران حمله کردند " لباس شخصی و نیروهای بسیج" بوده اند.

پس از انتشار خبر حمله به کوی دانشگاه تهران، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، هیاتی را مامور رسیدگی به آنچه که "اتفاقات ناگوار در برخی نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران" خواند، کرد.

آقای لاریجانی حمله شبانه به خوابگاه کوی دانشگاه را مورد انتقاد قرار داد و آن را "برخی برخوردهای نسنجیده" توصیف کرد و گفته بود که وزیر کشور باید در این مورد پاسخگو باشد.

محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه مجلس که روز سه شنبه نهم تیر از درخواست رئیس دانشگاه تهران برای ورود نیروی انتظامی به کوی دانشگاه خبر داده می گوید رئیس مجلس این حق را دارد که هیاتی را برای بررسی یک موضوع انتخاب کند تا آن هیات گزارش خود را به کل مجلس ارائه کند.

به گفته آقای کوهکن کار این هیات زمانی تمام می شود که گزارش خود را از "اغتشاشات" اخیر تهیه کرده و آن را ارائه کند و پیگیری‌های بعدی این گزارش در دستور قضایی و قانونی قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: