شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۸۸

پشت پرده فیلتر شدن پارلمان‌نیوز «سخنرانی تاریخی سید محمد خاتمی» علت فیلتر شدن پارلمان‌نیوز

منبع خبر سایت پارلمان نیوز است


پارلمان‌نیوز: در پی انتشار سخنان تاریخی سید محمد خاتمی در جمع خانواده‌های بازداشت شدگان در پارلمان‌نیوز که در آن رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرده بود«کودتای مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام صورت گرفته» و مجرم را کسی دانست که با به کار بردن الفاظی سخیف و عجیب احساسات جامعه را تحریک کرد، ارگان رسمی فراکسیون خط امام(ره)مجلس فیلتر شد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در پیگیری‌های انجام شده توسط اعضای فراکسیون خط امام در روز پنجشنبه یک مقام عالی قضایی علت فیلتر شدن پارلمان‌نیوز را انتشار این سخنرانی عنوان کرد.

او علت این تصمیم را انتشار گزارش یک جلسه محرمانه که نباید رسانه‌ای می‌شد عنوان کرد، حال آنکه گزارش سخنرانی خاتمی در جمع خانواده‌های بازداشت شدگان که رئیس دولت اصلاحات صراحتا موارد نقض قانون از سوی قوه قضائیه را در طی روزهای اخیر عنوان کرده بود از سوی روابط عمومی دفتر خاتمی منتشر شده بود.

از سوی دیگر روزنامه اعتماد نیز که گزارشی از این سخنرانی را در صفحه ایران خود کار کرده بود، در چاپخانه و طبق دستور نماینده دادستانی و وزارت ارشاد مجبور به حذف این مطلب شد، به طوری که در صفحه اول چاپ شده روزنامه تیتر انتخاب شده از سخنان خاتمی به چشم می‌خورد اما خواننده با مراجعه به صفحه مربوطه با صفحه‌ای با فونت غیرعادی 40 و بدون هیچ نشانی از این گزارش مواجه می‌شود.

هیچ‌یک از خبرگزاری‌های رسمی کشور نیز ظاهرا به دلیل فشارهای وارد شده نتوانستند این سخنرانی تاریخی و مهم را منعکس کنند و تنها چند سایت خبری آن هم به صورت کمرنگ این سخنرانی تاریخی را منتشر کردند.

گفتنی است، تصمیم برای فیلتر کردن پارلمان‌نیوز ساعاتی بعد از انتشار این سخنرانی بدون هیچ‌گونه تذکری و یا توصیه‌ای گرفته شد.

بعد از اطلاع از دلیل فیلتر شدن، مسئولان سایت برای نشان دادن حسن نیت خود علی‌رغم میل باطنی نمایش خبر مربوطه را غیرفعال کردند که با توجه به عدم پایبندی مسئولان به وعده رفع فیلترینگ تا عصر جمعه، این خبر مجددا از امروز در پارلمان‌نیوز قابل مشاهده است.

موارد دیگر در خصوص علت فیلتر شدن پارلمان‌نیوز و سایر سایتهای خبری از ظهر تا عصر امروز به صورت متناوب در پارلمان‌نیوز منتشر می‌شود.


تاریخ انتشار: ١٣ تير ١٣٨٨
ساعت: ٨:٦
کد خبر: ١٥٥٨

هیچ نظری موجود نیست: