شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۸۸

بیانیه ستاد 88: خشونت و بازداشت و ریختن خون بی‌گناهان باعث شکست این جریان می‌شود

منبع خبر سایت موج سوم است

این روزها صدا و سیما و مسئولین از قانون صحبت می کنند، کدام یک از این بازداشت ها و تهمت ها و کشتن ها با قانون سازگار است؟

ستاد ملي جوانان حامی خاتمی (88) ضمن محکوم کردن برخوردهای خشونت‌آمیز اخیر، حمایت قاطع خود از امیر حسین مهدوی را اعلام کرد. به گزارش «موج سوم» متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لَا يحَْسَبنَ‏َّ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلىِ لَهُمْ خَيرٌْ لّأَِنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلىِ لَهُمْ لِيزَْدَادُواْ إِثْمًا وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ(178- آل عمران)
آنها كه كافر شدند(حق را پوشاندند و راه طغيان پيش گرفتند) تصور نكنند اگر به آنان مهلت مى دهيم ، به سودشان است! ما به آنان مهلت مى دهيم فقط براى اينكه بر گناهان خود بيفزايند؛ و براى آنها، عذاب خواركننده اى (آماده شده) است.

حدود 20 روز از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم می گذرد، انتخاباتی که شور عظیمی نه تنها در دل جوانان که در دل تمام مردم ایران ایجاد کرده بود، شوری برای تغییر و اصلاح در آنچه شایسته ایران بزرگ و ایرانی شریف نمی دانستند، شوری که می توانست به بزرگترین پشتوانه ایران در جهان تبدیل شود و بزرگترین پشتوانه برای اداره کشور توسط دولت برآمده از آن باشد.
اما آنچه متاسفانه شاهد آن بودیم سرکوب تمام آن شور و انرژی سازنده و پایان دادن به امید ایجاد تغییر از طریق انتخابات در آینده ایران بود.

متاسفانه عاملان نظامی و غیر نظامی این سرکوب تنها به تغییررای مردم بسنده نکردند و با برخورد های خشونت آمیز و غیر انسانی در برابر مردمی که به مدنی ترین شیوه به بیان اعتراض خود پرداختند، جامعه ایران را اندوهگین، نگران و داغدار کردند. از آن جمله بازداشت های گسترده در این 20 روز که بخش بزرگی از آن متوجه گروه های مختلف جوانان از جمله دانشجویان، جوانان پویش، جوانان 88، جوانان احزاب و سایر جوانانی که تنها برای حق از دست رفته خود به اعتراض های آرام و قانونی پرداختند، و تا کنون هیچ خبری از آنان در اختیار خانواده های آنان قرار نگرفته است.

بازداشت هایی که از روز شنبه پس از انتخابات آغاز شد و تنها جرم این افراد عضویت و فعالیت در ستاد نامزدانی غیر از نامزد مورد پسند حاکمیت بوده است. کاندیدا هایی که مورد تایید شورای نگهبانی بودند که البته عدم بی طرفی خود را به طرق مختلف اعلام کرده بود و با وجود تمام پرونده سازی ها نتوانسته بود دلیلی بر رد صلاحیت این مردان شریف بیابد.

این روزها صدا و سیما و مسئولین از قانون صحبت می کنند، کدام یک از این بازداشت ها و تهمت ها و کشتن ها با قانون سازگار است؟ آنچه به ذهن حقیقت جوی مردم می رسد نه قانونمندی که تنها تحمل پایین خودکامگانی است که از کوچکترین ابرازمخالفت های مسالمت آمیز نیز بیم نابودی دارند.

ما جوانان ستاد 88 (ستاد ملي جوانان حامی خاتمی) ضمن محکوم کردن کلیه بازداشت های پس از انتخابات بویژه بازداشت های گسترده اعضای این ستاد كه شامل رئيس، سخنگو، تعداد كثيري از اعضاي فعال و روساي كميته ها و حتي روساي مناطق شهرها مي شود و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می گردد، خواهان پایان این روند غیر قانونی و غیر انسانی و نیز آزادی هر چه سریعتر بازداشت شدگان و رعایت حقوق آنان هستیم.


اعضای ستاد 88 همچنین ضمن ابراز حمایت قاطع از عضو متدین، متعهد و فرهیخته این مجموعه آقای سید امیرحسین مهدوی، روش های تکراری و سخیف مسئولین امر در گرفتن اعترافات ساختگی که نشان از ضعف و ترس آنان دارد را محکوم می کند. این گونه رفتارها نشان می دهد این افراد به نفوذ کلام خود در میان مخاطبانشان باور ندارند و برای القای آنچه می گویند به این روش های نخ نما روی می آورند. گویا با همه ی تهمت ها و تخریب ها همچنان رقبای اصلاح طلب خود را در میان مردم صاحب نفوذتر و مقبول تر می دانند که می خواهند نیرنگ خود را به هر ترفندی از زبان آنان بیان کرده و بدان اعتبار بخشند.

در پایان اعلام می داریم که ما جوانان 88 همچنان بر این باوریم که تحولات برای ماندگاری و نفوذ در میان تمام گروه ها و اقشار جامعه باید توام با آرامش و گفتگو و نیز رعایت احترام و انصاف و قانون باشد، چرا که تنها این روش ها با فطرت حقیقی انسان ها سازگاری دارد و بر دل های پاک مردم خداجو می نشیند.

ما خشونت و بازداشت و ریختن خون بی گناهان و تک صدایی را بزرگترین عامل عدم ماندگاری و عدم نفوذ یک جریان در میان مردم و در نهایت شکست آن می دانیم.

از تمامی بزرگانی که موج حق جویی مردم را با شجاعت و دلسوزی همراهی کرده اند و خواهند کرد تشکر و قدردانی میکنیم، از جمله جناب آقای خاتمی که انگیزه تشکیل این گروه منسجم بوده و خواهد ماند، جناب آقای میرحسین موسوی و جناب آقای کروبی که بی پروا و با صراحت برای آنچه حقیقت می دانند ایستادگی و استواری کرده و خواهند کرد، مراجع بزرگ تقلید و روحانیون خوش فکر و شجاعی که همراه مردم و حقیقت ماندند و همه کسانی که حقیقت را فدای مصلحت خویش نکردند.
به امید پیروزی و شادی تمام مردم ایران.

ستاد ملي جوانان حامی خاتمی (88)

هیچ نظری موجود نیست: