چهارشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۸

فخرالسادات محتشمی پور:
هرگونه اعتراف از سوی فعالان سیاسی بازداشت شده براساس اصل 38 قانون اساسی فاقد وجاهت قانونی است

منبع خبر سایت نوروز است

هرگونه اعتراف از سوی فعالان سیاسی بازداشت شده براساس اصل 38 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فاقد وجاهت قانونی است.
فخرالسادات محتشمی پور عضو شواری مرکزی جبهه مشارکت وهمسر سیدمصطفی تاج زاده با بیان این مطلب در گفت وگو با سایت امروز خبر داد: روز شنبه به همراه برخی از خانوادگان بازداشت های اخیر به دادستانی مراجعه کردیم. قاضی مرتضوی در این دیدار اعلام کرد که مصطفی تاج زاده وبسیاری دیگر از فعالان سیاسی بازداشت شده ممنوع الملاقات هستند. وی به ما قول داد که همان روز امکان تماس تلفنی تاج زاده با خانواده وی را فراهم سازد،اما متاسفانه تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.
محتشمی پور افزود: هرچند که وکیل تاج زاده نتوانست با وی ملاقات داشته باشد وهمچنین پرونده وی را مطالعه کند اما با توجه به اتفاقات صورت گرفته نسبت به قرار بازداشت در مدت زمان قانونی اعترض کرده است.
این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به برخی شایعات منتشر شده در زمینه تحت فشار قرار دادن بعضی از فعالان سیاسی بازداشت شده به ویژه مصطفی تاج زاده، محسن امین زاده وعبدالله رمضانزاده برای اعترافگیری تاکید کرد:هر نقل قول ویا سخنی از این افراد در وضعیت موجود فاقد اعتبار بود وپیشاپیش این گونه رفتارها را محکوم می کنیم.


محتشمی پور تاکید کرد تنها جرم تاج زاده وبقیه بازداشت شدگان تلاش همه جانبه برای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده است.


همسر سیدمصطفی تاج زاده ضمن همدردی با شهدا وبازداشت شدگان حرکت های اعتراضی اخیر تاکید کرد: به عنوان فرزند کوچک امام وانقلاب از عقلای قوم می خواهم تا با چاره جویی وپذیرش خواست مردم در قبال تخلفات وتقلبات صورت گرفته در انتخابات واکنش در خور ومنطقی نشان دهند و مانع آسیب دیدن بیشتر ملت شوند.


وی در پایان از روش های نخ نمای رسانه های حامی احمدی نژاد از جمله فارس، ایران وکیهان برای زمینه سازی برای بازداشت چهره های دلسوز وخدوم نظام ومردم ابراز انزجار کرد وهشدار داد: این روش ها خشم ملت را افزون خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: