پنجشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۸۸

پیشنهاد جدید كروبی به احمدی‌نژاد

منبع خبر سایت پارلمان نیوز است

پارلمان‌نیوز: مهدی كروبی به احمدی‌نژاد پیشنهاد برگزاری دو تجمع جداگانه داد. او روز گذشته در تحریریه روزنامه اعتماد ملی حاضر شد و با اعضای تحریریه گفت‌وگو كرد و درباره انتخابات گفت:«من پیشنهادی برای آقای احمدی‌نژاد دارم. وزارت كشور اجازه برگزاری یك تجمع را به ما بدهد بعد ما در یك نقطه تهران تجمع برگزار می‌كنیم، ایشان نیز همزمان در نقطه دیگر تجمعی برگزار كند. آن وقت ایشان ببیند كه مردم از كدامیك استقبال می‌كنند. از آنها یا از اصلاح‌طلبان.»

به نوشته روزنامه اعتماد ملی، جلسه شورای سیاستگذاری روزنامه اعتمادملی دیروز با حضور صاحب امتیاز آن برگزار شد و چنین بود كه دیروز مهدی كروبی میهمان روزنامه اعتمادملی شد تا نه تنها از كارمندان این روزنامه برای تلاشان در عرصه اطلاع‌رسانی شفاف قدردانی كند بلكه به آنها بگوید كه در شرایط پیش آمده نیز مانند گذشته در چارچوب نظام و در جهت تحكیم جمهوری اسلامی گام بردارند.

مهدی كروبی پس از پایان جلسه شورای سیاستگذاری روزنامه اعتمادملی با حضور در جمع اعضای تحریریه و فنی روزنامه اعتمادملی با اشاره به تلاش‌های بزرگان برای حضور حداكثری مردم در عرصه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: «در عرصه این انتخابات تلاش همه بزرگان برای حضور حداكثری مردم بود و حتی گروه‌هایی كه انتخابات دوره قبلی را تحریم كرده بودند در عرصه این انتخابات حضوری فعال داشتند و مردم را به شركت در آن دعوت می‌كردند. به‌این‌ترتیب بود كه قبل از برگزاری انتخابات همواره در گفت‌وگو با خبرنگاران خارجی به آنها می‌گفتند كه شما روز انتخابات شاهد حضور گسترده مردم خواهید بود چرا كه اینگونه احساس می‌شد كه مردم به تغییر در شرایط می‌اندیشند و تنها راه تغییر را نیز حضور در انتخابات و از طریق صندوق‌های رای می‌دانستند. البته ما هم مردم را به حضور گسترده در انتخابات ترغیب می‌كردیم و معتقد بودیم كه حضور گسترده مردم هر نوع اراده‌ای را كه قصد تضعیف‌كردن جمهوریت نظام را دارد، پودر می‌كند و از بین می‌برد.

وی با اشاره به حوادثی كه در عرصه این انتخابات پیش آمد، گفت: «اما شیرینی حضور گسترده مردم در انتخابات توسط مجریان آن تلخ شد و مردم نیز از این موضوع ناراحت و سرخورده شدند بنابراین شاهد حضور خودجوش مردم در اعتراض به روند برگزاری انتخابات بودیم. ‌كروبی تاكید كرد: «شعارهای مردم در راهپیمایی‌هایی كه شركت می‌كردند، مشخص بود. آنها شعاری علیه نظام سر نمی‌دادند بلكه با سردادن تكبیر و فریاد زدن الله اكبر خواستار احقاق حقشان و تعیین تكلیف رای خود بودند اما متاسفانه عده‌ای به این مردم انگ و بهتان زدند و گفتند كه این فریادها صدای صهیونیست و ضد انقلاب است ولی گفتن این حرف‌ها نتیجه‌ای ندارد زیرا مردم به آگاهی سیاسی رسیده‌اند.»

دبیر كل حزب اعتمادملی تصریح كرد: «هنگامی كه انتخابات برگزار شد و چنان نتیجه‌ای بر آن رقم خورد من همواره تاكید می‌كردم كه ما به شورای نگهبان حرفی نخواهیم زد و به آن اعتراضی نداریم بلكه ما نسبت به عملكرد قوه مجریه و وزارت كشور معترض هستیم.»‌

وی با اشاره به تنوع مذهبی و قومیتی دركشور گفت:«در ایران مردمی با مذاهب و قومیت‌های مختلف زندگی می‌كنند بنابراین من به برخی توصیه می‌كنم كه به گونه‌ای رفتار نكنند كه خود را وابسته به خدا بدانند و دیگران را ضد دین معرفی كنند. چرا این روزها برخی می‌گویند كسانی كه به انتخابات اخیر معترض هستند از پیكره انقلاب جدا شده‌اند من به این افراد می‌گویم كه آیا شما شاقول انقلاب هستید كه اینگونه حرف می‌زنید شما دركجای حركت و مبارزات انقلاب حضور داشتید كه امروز درباره كسانی كه سال‌ها برای پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در كنار امام (ره) و دیگر نیروهای انقلابی مبارزه كرده‌اند اینگونه صحبت می‌كنید. این نظام متعلق به همه مردم است و 98 درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت داده‌اند.»

وی با اشاره به سوابق كاندیداهای این انتخابات گفت: «كسانی كه در انتخابات كاندیدا شده بودند خود از نیروهای انقلابی و مدیران این كشور بودند و حضور آنها باعث شد مردم در عرصه انتخابات حاضر شوند ولی متاسفانه به‌رغم حضور نیروهای انقلابی و حضور گسترده مردم این حادثه تلخ روی داد.

دبیرکل حزب اعتمادملی خاطرنشان كرد:‌«البته كسانی كه به آقای احمدی‌نژاد هم رای داده‌اند متعلق به این نظام هستند ولی آنها در اقلیت حضور دارند و نمی‌توان نظر اقلیتی را به اكثریت تحمیل كرد.»‌مهدی كروبی در ادامه در حالی كه ابراز امیدواری كرد تا هرچه سریع‌تر دستگیرشدگان اخیر آزاد شود از پیگیری روند آزادی آنها خبر داد.

وی با ابراز تاسف از بازداشت محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتمادملی گفت: «صاحب امتیاز این روزنامه من هستم و اگر مطلبی منتشر می‌شود مسوولیت آن با بنده و مدیر مسوول روزنامه است و حتی من اعلام كرده‌ام كه اگر نامه‌ای یا بیانیه‌ای از طرف بنده نوشته می‌شود مسوولیت آن با بنده است نه كسی كه آن را حروف‌چینی می‌كند و یا برای چاپ در روزنامه یا سایت آن را تنظیم می‌كند.»

کروبی با اشاره به ادامه فعالیت روزنامه تاكید كرد: «ما كارمان را در چارچوب نظام انجام می‌دهیم البته حقمان تضییع شده است كه باید پیگیری كنیم. ما در چارچوب خط جمهوری اسلامی مبتنی بر تفكر حضرت امام (ره) كه معتقد بود «میزان رای ملت است» حركت می‌كنیم و به آن اعتقاد داریم.»

وی با تاكید بر اینكه همواره باید در برابر سختی‌ها مقاومت كرد و به مبارزه با آن پرداخت، گفت: «من بارها در برابر چنین شرایط سختی قرار گرفته‌ام و تهمت‌های بسیاری را تحمل كرده‌ام و دیگر روئین‌تن شده‌ام و اكنون نیز به شما می‌گویم كه باید به فعالیت خود در چارچوب نظام ادامه دهید و از سختی‌ها نهراسید.»


تاریخ انتشار: ٤ تير ١٣٨٨
ساعت: ١٠:٣٤
کد خبر: ١٣٢٢

هیچ نظری موجود نیست: