یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۸

منتجب نیا: اگر هدف سکوت مردم باشد، نیاز به نظر خواهی کاندیداها نیست

منبع خبر سایت حزب اعتماد ملی است


سحام نیوز: قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر هدف شورای نگهبان از تشکیل هئیت رسیدگی به شکایات معترضان، آرام کردن فضای جامعه و ساکت کردن افکار عمومی باشد، نیازی به نظر خواهی یا حضور کاندیداها در هئیت نیست.
رسول منتجب نیا تصریح کرد: با این هدف، آنان هرچه را که خود صلاح بدانند اعلام می کنند و کسی هم حق اعتراض ندارد، اگرا عتراضی نیز عنوان شود در رسانه ها درج و انعکاس داده نخواهد شد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در این صورت در ظاهر مردم را ساکت کردیم اما در کل آتش زیر خاکستر همچنان باقی است، نظر و دیدگاه مردم نسبت به دولت تغییر پیدا خواهد کرد و نمی توان در آینده از ملت انتظار حمایت و همکاری با دولت را داشت.
این فعال سیاسی اضافه کرد: اما اگر هرف از تشکیل این هئیت رسیدن به حقیقت باشد، باید شکایات و اعتراضات کاندیداها به طور کامل و دقیق پیگیری و رسیدگی شود.
این روحانی مبارز با اشاره به اینکه سخنگوی شورای نگهبان اصرار بر سلامت انتخابات و 3 تن از کاندیداها اصرار بر عدم سلامت انتخابات دارند گفت: برای صدق گفتمان هرکدام، باید گروهی انتخاب شوند که نسبت به کاندیداها جهت گیری و طرفداری نداشته باشند و تاکنون نیز در این خصوص موضع گیری نکرده باشند.
منتجب نیا افزود: همچنین در این هیپت باید مرضی طرفین باشد تا هم معترضان و هم شورای نگهبان آن را قبول داشته باشند و هیپت مذکور با قاطعیت نظر لازم الاجرا دهد نه اینکه تصمیمی را اتخاذ کند و برای نهایی شدن شورای نگهبان در آن دخیل باشد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: کاندیداها از احراز صلاحیت برخی کاندیداها تا خرید، تجمیع و تهدید برای کسب آرا در قبل از انتخابات، اخذ رای، عدم اطمینان به صندوق های رای گیری، شمارش آرا، جابه جایی صندوق ها، جمع و محاسبه آرا و اعلام نتیجه اعتراض دارند که هئیت مذکور باید اختیارات کامل داشته باشد تا بتوانند همه این اعتراضات را بررسی و رسیدگی کند.
این فعال سیاسی تصریح کرد: 3 تن از کاندیداها دهمین دوره انتخابات معترض هستند و اساس انتخابات را زیر سوال برده و مورد خدشه و انتقاد قرار داده اند و خواستار بررسی انتخابات در همه ابعاد شده اند.

سحام نیوز- سعیده ساعدی

هیچ نظری موجود نیست: