جمعه، تیر ۰۵، ۱۳۸۸

پاسخ رسمی فدراسیون فوتبال ایران به فیفا

منبع خبر سایت فدراسیون فوتبال است
پنجشنبه، ۰۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۴:۲۵

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ،فدراسیون بین المللی فوتبال FIFA بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ 3/4/88 طی نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد :

" با توجه به اخبار دریافتی از رسانه های خبری مطلع شدیم که برخی از بازیکنان تیم ملی ایران بعد از دیدار ایران – کره جنوبی به دلیل بستن مچ بندهای سبز که حاکی از یک حرکت سیاسی می باشد ، تعلیق شده اند . در این راستا از آنجا که فیفا نمی داند ، اخبار دریافتی از رسانه های گروهی دقیق و درست است یا نه ، خواهشمند است اطلاعات لازم در این مورد به فیفا منعکس شود و فیفا علاقه مند است ، چناچه بازیکنی محروم شده ، مبانی و مرجع محرومیت در این باره اعلام شود " .
با توجه به نامه فیفا ، قبل از ظهر روز پنج شنبه مورخ 4/4/88 ، این فدراسیون طی جوابیه رسمی به فیفا اعلام کرد که هیچگونه محرومیتی برای هیچ بازیکن ایرانی بر خلاف شایعات و اخبار نادرست برخی رسانه ها اعمال نشده است . همچنین در این جوابیه رسمی از فیفا استعلام شد ، چنانچه فدراسیون فوتبال ایران مطلع شد که حرکت بازیکنان در بستن مچ بندها همان گونه که فیفا در متن نامه خود به سمبولیک بودن حرکت سیاسی آنان اشاره کرده است ، نقص ماده 6 کدهای اخلاقی فیفا است موضع و تصمیم لازم را به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کند .

هیچ نظری موجود نیست: