یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۸

كروبي با نگارش نامه اي به شوراي نگهبان اعلام كرد
چنانچه هياتي مستقل تشكيل شود نماينده ام را معرفي خواهم كرد

منبع خبر سایت حزب اعتماد ملی است

سحام نيوز : پيرو تشكيل هيات ويژه رسيدگي به شكايات كانديداهاي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري مهدي كروبي با نگارش نامه اي به شوراي نگهبان خواستار تعيين هياتي مستقل و با عضويت افرادي معتدل تر براي رسيدگي به شكايات شد . متن كامل اين نامه به شرح زير است :‌

بسمه تعالي
شورای محترم نگهبان
با سلام
عطف به نامه مورخ 5/4/88 آن شورا، ضمن استقبال از این که تصمیم بر تعیین هیأتی مستقل برای رسیدگی به شمارش ده درصد از صندوق‌ها گرفته و نماینده‌ای را نیز از سوی اینجانب دعوت کرده‌اید، نکات زیر جهت تکمیل این تصمیم پیشنهاد می‌گردد:
1 -برخی از آقایان هیأت ، پيش از این مواضع شدید و جانبدارانه‌ای داشته‌اند و طبعاً از هم‌اکنون موضع آنان و نقشی که در هیأت ايفا خواهند کرد، روشن است. از این رو پیشنهاد می‌شود موضوع به حکمیتی مستقل ومرضی الطرفین و با عضویت افرادی معدل‌تر واگذار شود.
2ـ تعیین شمارش آرا به عنوان تنها وظیفه این هیأت کافی نیست ، زیرا اعتراض بنده به چهار عنوان ذیل که قبلا هم طی نامه مورخ 25/3/88 بطور مشروح اعلام کرده ام مربوط است که هر یک از آنها به تنهائی برای ابطال انتخابات کافیست :
الف-بررسی صلاحیت فردی وانطباق آن با اصل 115 قانون اساسی
ب- تخلفات پیش از برگذاری انتخابات
ج- تخلفات روز انتخابات
د- تخلفات در نحوه اعلان نتایج انتخابات
ملاحظه مینمائید که هرگز شمارش 10 درصد صندوقها مشکلی را حل نمیکند. مخصوصا اینکه معلوم نیست در این دو هفته چه تغییراتی درون صندوقها برای توجیه آراء اعلان شده بعمل آمده باشد .لازم بذکر است که دو روز پس از برگزاری انتخابات و بدنبال مصاحبه وزیر محترم کشور دال بر اینکه اطلاعات مربوط به صندوق ها را در اختیار نامزد ها میگذاریم وطی نامه شماره 4872 مورخ24/3/88خواستار ارسال CD حاوی اطلاعات صندوقها شدیم ؛ اما متاسفانه این اطلاعات که از روز بعد از رای گیری در اختیار وزارت کشور بود به نامزد ها داده نشد و پس از تاخیر ده روزه بتدریج آنهم بطور ناقص در سایت وزارت کشور قرار گرفته است.وزارت کشور باید به این سوال بزرگ پاسخ دهد که چرا اطلاعات صندوق ها را در اختیار نامزد ها قرار نداد..آیا این بدان مفهوم نیست که مجریان انتخابات در صدد تطبیق دادن محتویات صندوق ها با نتایج آرای اعلام شده بودند.در چنین شرایطی چگونه می توان با بازشماری چند صندوق ابهامات را برطرف نمود .
3- مسأله اصلی اصالت آرا موجود در صندوق‌هاست که این کار با رسیدگی اسامی رأی‌دهنگان وتطبیق با سایت سازمان ثبت احوال و نیز رسیدگی کارشناسی به تکراری بودن خط در برگه‌های رأی امکان‌پذیر است. بعلاوه بالاتر بودن آراي بسياري ازحوزه ها از 90 درصد مشاركت موضوع بسيارشبهه برانگيزي است كه معرف خيلي از مسايل است و قبلا هم شوراي نگهبان با همين استدلال در مواردی انتخابات را باطل كرده است. و در نهايت مطالعات آماري متعدد و علمي كه مويد تقلبي بودن انتخابات و عدد سازي است هم بايد مورد توجه قرار گيرد..
با همه اینها چنانچه هیات مستقلی از جانب آن شورا مسئولیت حکمیت کامل در امر بررسی همه جانبه انتخابات را به عهده بگیرد اینجانب از آن استقبال کرده و متعاقبا نماینده خود را معرفی خواهم کرد .

مهدی کروبی

هیچ نظری موجود نیست: