چهارشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۸

خبرنگار واشینگتن تایمز در ایران دستگیر شد

منبع خبر سایت میزان پرس است


مقامات امنیتی ایران خبرنگار روزنامه آمریکایی واشینگتن تایمز را دستگیر کرده اند. یکی از دوستان این خبرنگار به رویترز گفت که وی انتخابات ایران را پوشش خبری داده و از سوی مقامات امنیتی ایران متهم به «فعالیت های غیر قانونی» شده است.

به گزارش رویترز این خبرنگار که یونانی تبار است، سه روز پیش دستگیر شده، و سفارت یونان این خبر را تایید کرده است.

در همین حال خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که وزارت ارشاد اسلامی این خبر را تائید کرده است. تاکنون خبرگزاری ها اطلاعات بیشتری در مورد این خبرنگار منتشر نکرده اند.

مقامات امنیتی جمهوری اسلامی شمار زیادی از روزنامه نگاران ایرانی را در روزهای گذشته دستگیر کرده اند.

مازیار بهاری، فیلمساز و خبرنگار هفته نامه آمریکایی نیوزویک نیز در تهران بازداشت شده است. آقای بهاری داری تابعیت دوگانه ایرانی و کانادایی است.

نیوزویک ضمن تائید این خبر اعلام کرد که تاکنون هیچ اطلاعی از اتهامات آقای بهاری ندارد. این دستگیری در حالی صورت میگیرد که سخنگوی وزارت خارجه ایران، در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود، شبکه‌های خبری برون‌مرزی ایالت متحده و بریتانیا را به هدایت ناآرامی‌های اخیر متهم کرد.

یکشنبه نیز خبرگزاری‌ها از اخراج جان لاین خبرنگار شبکه خبری بی بی سی در ایران خبر دادند. اخراج خبرنگار بی بی سی از ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دولتی ایران از هفته گذشته و پس از راهپیمایی بزرگ و مسالمت‌آمیز دوشنبه ۲۵ خرداد، از حضور خبرنگاران خارجی در صحنه اعتراض‌ها و مخابره خبرهای مستقیم توسط آنان جلوگیری کردند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز می‌گوید که طی یک هفته اخیر دست‌کم ۲۴ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در ایران بازداشت شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز همچنین می‌گوید، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، روزنامه‌نگاران بازداشت شده به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شوند و برای «اعتراف کردن به سازماندهی انقلاب مخملی» به شدت شکنجه می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست: