پنجشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۸۸

در ديدار خصوصي حسينيان ،آقاتهراني و رسايي با رئيس مجلس
لاريجاني تهديد به استيضاح مي‌شود

منبع خبر سایت حزب اعتماد ملی است

۴ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۷: موضع مقتدرانه علي لاريجاني در مقام رئيس مجلس در برابر موج تخريب‌ها ،تلاش حاميان احمدي‌نژاد براي مطيع كردن وي را وارد فاز جديدي كرد. اعضاي فراكسيون انقلاب (حاميان احمدي‌نژاد در مجلس) با مطرح كردن پروژه استيضاح هيات رئيسه

اعتماد ملي– فرزانه آئيني: موضع مقتدرانه علي لاريجاني در مقام رئيس مجلس در برابر موج تخريب‌ها ،تلاش حاميان احمدي‌نژاد براي مطيع كردن وي را وارد فاز جديدي كرد. اعضاي فراكسيون انقلاب (حاميان احمدي‌نژاد در مجلس) با مطرح كردن پروژه استيضاح هيات رئيسه درصدد تخريب بيش از پيش علي لاريجاني به خاطر حمايت‌هاي تلويحي‌اش از موسوي برآمدند.

اولتيماتوم به لاريجاني در ديداري خصوصي
به همين منظور سران فراكسيون انقلاب همچون روح‌الله حسينيان، مرتضي آقا تهراني و حميدرسايي در نظر دارند بعدازظهر سه شنبه آتي در ديداري خصوصي با رئيس مجلس با برشمردن نقدهايشان از رياست مجلس به وي براي تصحيح نحوه سكانداري بهارستان اولتيماتوم دهند. نحوه موضعگيري لاريجاني در حمايت از اعتراضات معترضان به نتيجه انتخابات و زيرسوال بردن آراي احمدي‌نژاد در انتخابات با انتقاد به شوراي نگهبان به خاطر جانبداري از احمدي‌نژاد دو محور اصلي نقدهاي اين جريان به رياست مجلس است. به همين منظور بنا به گفته يكي از اعضاي اين فراكسيون، در اين‌جلسه به لاريجاني گفته خواهد شد در صورتي كه با پايان دادن به فعاليت كميته ويژه‌اش براي پيگيري حوادث اخير نحوه موضعگيري‌هايش را رسما تغيير ندهد طرح استيضاح هيات‌رئيسه را براي بركناري وي به جريان خواهند انداخت . قابل ذكر است كه براساس ماده 25 آيين‌نامه داخلي مجلس هرگاه نمايندگان به كيفيت اداره جلسات مجلس و نحوه ايفاي وظايف رئيس يا ساير اعضاي آن معترض بودند مي‌توانندطي تقاضاي كتبي با امضاي حداقل 25نفر اين درخواست را به كميسيون ويژه آن ارائه و بركناري فرد يا افراد مذكور را بررسي و ظرف 10 روز در جلسه‌اي به راي نمايندگان بگذارند.

انگيزه قوي حاميان احمدي‌نژاد براي تخريب لاريجاني
آنچه سبب شده است تا حاميان احمدي‌نژاد در تخريب و بركناري لاريجاني از رياست وي بر مجلس جديت ويژه‌اي به خرج دهند. لبريز شدن كاسه صبر آنها به واسطه انتقادهاي لاريجاني در مقام رئيس مجلس به اقدامات احمدي‌نژاد در مقام رئيس دولت نهم است كه در زمان بودجه‌نويسي و حذف هدفمند كردن يارانه استارت خورد و با نامه‌نگاري وي با احمدي‌نژاد تشديد شد و در نهايت با تلاش‌هاي لاريجاني به عنوان رئيس فراكسيون اكثريت براي ممانعت از صدور بيانيه‌اي در حمايت از كانديداتوري احمدي‌نژاد به اوج خود رسيد . به همين منظور موضعگيري‌هاي دو پهلوي رئيس مجلس در خصوص وقايع اخير سبب شده است طاقت آنها طاق شود و پروژه تخريب لاريجاني را كليد بزنند كه اين پروژه نيز با بي‌توجهي لاريجاني وارد فاز جديد و البته پرخطري شده است. عامل ديگري كه باعث انگيزه دادن به حاميان احمدي‌نژاد براي تشديد فشارهاي سياسي بر لاريجاني مي‌شود اتصال و ارتباط آنها با احمدي‌نژاد و در نتيجه قدرتي فراتر از لابي‌هاي درون مجلسي است ضمن اينكه اين بار پروژه تخريب لاريجاني نيز فقط محدود به مجلس نمي‌شود بلكه طرح برنامه‌ريزي شده و هدفمندي است كه از حاميان احمدي‌نژاد در خارج از مجلس شروع و از رسانه‌هاي تحت اختيار حاميان افراطي دولت سر بلند كرده است. مصداق اين امر در گزارش‌هاي مكرر خبرگزاري رسمي‌دولت و روزنامه حامي‌احمدي‌نژاد به مدير مسوولي مهرداد بذرپاش است.

موضع قدرتمندانه لاريجاني با پروژه تخريب
آنچه كه سبب شده است حاميان احمدي‌نژاد براي مقابله با ايستادگي رئيس مجلس در مقابل خواسته آنها پروژه تخريب لاريجاني را در قالب طرح استيضاح براي مطرح كردن بي‌كفايتي نماينده قم براي عهده‌داري سكانداري بهارستان مطرح كنند، موضع قدرتمندانه رئيس مجلس در قبال تلاش اين جريان براي استفاده از تريبون بهارستان است . به همين منظور در حالي كه در جلسه علني ديروز مجلس ستار هدايت‌خواه از حاميان احمدي‌نژاد در مجلس قصد داشت در قالب تذكر آيين‌نامه‌اي نحوه موضعگيري لاريجاني در خصوص ناآرامي‌هاي اخير كشور را زير سوال ببرد، رئيس مجلس بي‌تفاوت به اصرار وي براي بيان تذكر سياسي‌اش مانع از ادامه سخنان وي شد. اين در حالي بود كه نماينده بويراحمد و دنا مدام با استناد به ماده 11 بند 23 آئين‌نامه داخلي مجلس مدام بر حفظ اقتدار و جايگاه مجلس از سوي رياست آن تاكيد مي‌كرد. اين در حالي بود كه لاريجاني به محض مطلع شدن از محتواي تذكر وي مقتدرانه مانع از ادامه سخنان وي شد.

كوچك‌زاده: كميته ويژه به درد خود لاريجاني مي‌خورد
از سوي ديگر نيز قابل هضم نبودن موضعگيري‌هاي علي لاريجاني براي جريان حامي احمدي‌نژاد سبب شده است تا فراكسيون انقلاب بي‌پروا عملكرد شخص لاريجاني را در راس كميته ويژه مجلس مورد حمله قرار دهد تا شايد مانع از اعلام نظر رسمي‌مجلس در هواداري از كانديداهاي اصلاح‌طلب و حاميانشان شود. در همين راستا مهدي کوچک‌زاده ،نماينده تهران در انتقاد به موضعگيري‌هاي لاريجاني گفت: سخنان و مواضع لاريجاني قطعا نظرات شخصي خودش است و نمي‌تواند به عنوان نظر مجلس اين سخنان را بيان کند. عضو فراکسيون انقلاب در خصوص اعلام مواضع لاريجاني از حوادث اخير ادامه داد: مسير قانوني براي تحقيق در مساله و شکل‌گيري کميته تحقيق طي نشده و البته نتايج اين کميته هم به درد خود لاريجاني مي‌خورد. وي خاطرنشان کرد: تاکيد مي‌کنم مواضعي که لاريجاني در خصوص مسائل اخير بيان مي‌کند مواضع شخصي خودش است و ربطي به کليت مجلس ندارد.

كوثري: مواضع لاريجاني مورد رضاي نمايندگان نيست
در ادامه اظهارات كوچك‌زاده اسماعيل کوثري، عضو فراكسيون حاميان احمدي‌نژاد نيز در ارزيابي مواضع علي لاريجاني رئيس مجلس درباره ناآرامي‌هاي اخير گفت: دراين رابطه فقط يک جمله مي‌توانم بيان کنم مبني بر اينکه سخنان لاريجاني آنچنان که مورد رضاي نمايندگان بايد باشد، نيست. آنچه سبب شده است تا حاميان احمدي‌نژاد با توسل به پروژه تخريب رئيس مجلس و زير سوال بردن اعضاي اين فراكسيون خواهان پايان بخشيدن به فعاليت‌هاي كميته ويژه شوند چارچوب فعاليت‌هاي اين كميته است هرچند كه بنا به دستور لاريجاني اين كميته براي ريشه‌يابي عوامل اغتشاشات اخير به ويژه حوادث كوي دانشگاه و مجتمع سبحان فعال شد اما ديدار‌هاي اعضاي اين كميته با كانديداها و مقامات كشور كه مستقيم يا غيرمستقيم با انتخابات در ارتباط بودند و به طور كلي تحقيق و تفحص از انتخابات و ميزان سلامت انتخابات حاميان احمدي‌نژاد را هراسان كرده است

هیچ نظری موجود نیست: