جمعه، تیر ۰۵، ۱۳۸۸

برای بازگشت آرامش به کشور
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:دستگا‌ه‌های مسئول دست از توهین به غرور ملی ایرانیان بردارند

منبع خبر سایت پارلمان نیوز است


پارلمان‌نیوز: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیرامون حوادث بعد از انتخابات بیانیه‌ای صادر كرد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه خطاب به ملت ایران آمده است: ما آموخته‌ایم كه همیشه در شرایط سخت به خداوند توكل كنیم، با شما سخن بگوییم و در كنار شما باشیم و اكنون همان روز و همان شرایط است.
حماسه بزرگی كه شما در انتخابات 22 خرداد خلق كردید، بی‌نیاز از هر توصیفی است. آن مشاركت بی‌نظیر در استفاده از حق تعیین سرنوشت را خاضعانه ارج می‌نهیم و باری دیگر خداوند منان را شاكریم كه چنین آگاهی و بصیرتی به ملت ما عطا كرده و به ما توفیق داده است تا در چنین عصری در میان شما زندگی كنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما آنگونه كه دیدید و جهانیان هم نظاره كردند، عده‌ای بی‌اعتقاد به حقوق و موجودیت ملت، با آبروی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یادگار خمینی كبیر، بازی كردند و رای و اراده ملت را به سخره گرفتند

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در این هنگامه سخت و در این كارزار نابرابر، اكنون و برای همیشه حمایت جدی، قاطع و مستمر خود از دیدگاه‌ها، مواضع و دغدغه‌های ملی و اسلامی جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در خصوص شیوه ناصواب برگزاری انتخابات اخیر را اعلام می‌كنیم و بر حقانیت اعتراض پای می‌فشاریم و همچون خود او سخت بر این باوریم كه باید تا احقاق كامل حقوق تضییع شده مردم در گستره قانون، ایستادگی كرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما تمامی دستگاه‌های مسوول در امر برگزاری انتخابات، از وزارت كشور و شورای نگهبان گرفته تا صدا و سیما را عامل رویدادهای فجیع و ناگوار اخیر می‌‌دانیم و از آنها می‌خواهیم تا به‌جای تهدید مكرر مردم و خط و نشان كشیدن برای شخصیت‌ها و احزاب سیاسی و فعالان فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه دانشجویان و جوانان، دست از توهین به غرور ملی ایرانیان بردارند تا آرامش از دست رفته مملكت بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به استناد اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای راهبرد مسالمت‌آمیز و عاری از خشونت خود، برای چندمین بار از وزارت كشور، درخواست صدور مجوز قانونی برگزاری تجمع و یا راهپیمایی می‌كنیم. ان پیام


تاریخ انتشار: ٥ تير ١٣٨٨
ساعت: ١٣:١٨
کد خبر: ١٣٤٣

هیچ نظری موجود نیست: