شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۸

راهپیمایی امروز شنبه برگزار می شود

منبع خبر سایت میزان پرس است

بساعت بیست و یک شب گذشته، جمعه، بیست و نهم خرداد ماه، باز هم فریاد الله اکبر از بامهای تهران و برخی از شهرهای ایران شنیده شد. به گزارش سایت قلم نیوز: " ذکر الله اکبر یاران میر حسین موسوی، در اعتراض به نادیده گرفتن رای و حقوق شان، برای هفتمین شب متوالی محله های تهران و شهرهای ایران را فرا گرفته"... شعارهای دیگری نظیر "دولت جنایت می کند، رهبر حمایت می کند" نیز در لابلای فریادهای الله اکبر شنیده می شد.

ادامۀ فریاد " الله اکبر" توسط معترضین به انتخابات ریاست جمهوری در تهران و شهرهای ایران، به دنبال سخنان آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه است که با اشاره به ادامۀ اعتراضات نامزدها توسط شورای نگهبان، هشدار داد که با معترضین برخورد خواهد شد. در خطبه های نماز جمعۀ دیروز، وی انتخاب احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهوری ایران تأیید و وی را نزدیکترین فرد از میان سه کاندیدای دیگر به نظرات خود معرفی کرد.

خبرهای ارسالی از تهران همچنین نشان می دهد که راهپیمایی امروز شنبه، سی ام خرداد، طبق قرار قبلی از ساعت ١۶ بوقت تهران در میدان انقلاب آغاز و تا میدان آزادی ادامه خواهد یافت.

در بیانیه ای که ستاد مهدی کروبی صادر کرده است، وی بر شرکت در این راهپیمایی تأکید و اعلام کرده است که " در معیت آقایان موسوی و خاتمی از میدان انقلاب به سمت آزادی" در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد. در این بیانیه، کروبی از حامیان اصلاحات و تغییر خواسته است که حضوری کوبنده در این راهپیمایی داشته باشند تا "فریادشان اعتراضی باشد به تقلب و دورغ و پشتیبانی از آن در بالاترین سطوح نظام"، تا سیل جمعیت" لرزه بر اندام هر مسئولی بیندازد که رأی مردم را به پشیزی نمی انگارد".

استانداری تهران اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای راهپیمایی امروز صادر نشده و این راهپیمایی از نظر مقامات سیاسی و امنیتی کشور غیر قانونی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز امروز از میرحسین موسوی خواست که " از تحریکات برای تظاهرات غیرقانونی" خودداری کند" و چنین اجتماعاتی را " حمایت نکند". عباس محتاج، گفته است که از میر حسین موسوی انتظار می رود "بجای متهم کردن نیروهای انتظامی و نظامی، حمایت از تظاهرات غیر قانونی را متوقف کند".

همزمان با ادامۀ اعتراضات، شورای نگهبان امروز، شنبه، جلسۀ فوق العاده ای را با حضور سه نامزد معترض به نتایج انتخابات برگزار می کند.

با ادامۀ اعتراضات و با توجه به سخنان آیت الله خامنه ای در نماز جمعۀ دیروز، کمپین بین المللی حقوق بشر از احتمال خشونت بیشتر علیه تجعمات مسالمت آمیز و افزایش بازداشت تظاهر کنندگان ابراز نگرانی کرد.

این کمپین از دولت ایران خواست که "به قوانین داخلی و بین المللی برای حفاظت از تحق تجمع مسالمت آمیز شهروندانی که خواهان ابراز عقایدشان در مورد انتخابات هستند، متعهد باشد".

سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر، گفت که "ما هرگونه اظهار نظری مبنی بر غیر قانونی بودن تظاهرات مسالمت آمیز معترضان را رد می کنیم".

این کمپین از مقامات ایرانی خواسته است که خیابان های شهرها را از مأموران امنیتی و نظامی که برای ترساندن مردم و مقابله با تجمع مسالمت آمیز معترضان مستقر شده اند، خالی کند.

۱ نظر:

Unknown گفت...

نترس نترس نترس. هر قطره خون ریخته شده تقاسش پس گرفته خواهد شد.هر جان داده شده هزارها جان دیگر را استقامت خواهد داد. در تاریخ دنیا هیچ دولتی با کشتن مردمش دوام نخواهد آورد حالا چطور این ظاهر مسلمانان دوام خواهند آورد .عزیزانم درخت آزادی با خون عزیزان و شهدا آبیاری میشود نه با آب. جنایات این قاتلان وسیلهٔ است برای آزادی مردم شجاع ایران. برای آزادی ملت ایران مقدس صد بار جان خواهم داد.

هموطنان عزیزم: حضرت محمد با کفار جنگید امام حسین با کفار جنگید، آیا مردم مسلمان ایران کافرند چرا مردم مسلمان ایران قتل عام میشوند. بسیجی‌،پاسدار،ارتشی،دانشجو،بازاری ما همه ایرانی‌ و مسلمان هستیم. تاریخ نشان داده که هر دولتی که مردم خودش را به هر دلیلی‌ کشت از کار بر خواهد افتاد و حضرت عظما،احمدی‌نژاد،بسیج و غیره استثنا ندارند.خداوند از ظلم هیچ شخصی‌ نخواهد گذشت. به نام اسلام جوانها کشته شدند به نام اسلام خانوادهها داغدار شدند حالا چطور میشه باور کرد که خدا وجود ندارد.بسیجیهای عزیز،پاسداران از راه بدر شده دستهاتون را آغشته به خون معصومین نکنید.آزادی کلام،آزادی فکر و بیان انسان را کافر نخواهد کرد به اسلام و مسلمانان رحم کنید تا خداوند به شما رحم نماید.چاره ای‌ ندارم جز اینکه از ارتش مقدس بخواهم که این جنایات فقط به دست ارتش به انتها خواهد رسید.‌ای سرباز،ای نگهبان وطن ، به داد میهن و هموطنان برس.

نقش آیات قرانی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
گاهی در جامعه اتفاق می افتد که شاهدین یک امر بدون در نظر گرفتن رضایت خداوند ورعایت حق مردم از شهادت واقعی کتمان می کنند وبهانه آنها این است که اگر حق مردم هم تضییع می شود ولی آنها خودر ا به دردسر نیندازند در صورتیکه در ایات زیر اشاره شده که کتمان شهادت یک عمل طالح وزشت است :۱۴۰و۱۴۶و۲۸۳بقره و۱۰۶مائده و۳۳انعام

rooheneda@gmail.com